Distribuitor autorizat software C.T.C.E. Piatra Neamt
Facebook Twitter Google
Informatii telefonice Lu-Vi: 09-17
0720 528 028

Cadrul legal flexibil in invatamant

Inapoi
Home » Blog » Cadrul legal flexibil in invatamant
Asigurarea cadrului legal flexibil in invatamantul preuniversitar - LEGIStm
19/01/2021

Măsuri privind asigurarea cadrului legal flexibil în învățământul preuniversitar

 

Având în vedere Hotărârea Parlamentului României nr. 31/2020 pentru acordarea încrederii Guvernului, luând în considerare necesitatea stabilirii măsurilor care să permită îndeplinirea, în cel mai scurt timp, în noua structură, a activităţii Guvernului şi a ministerelor, Guvernul României adoptă la final de an ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 212 din 28 decembrie 2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

 

Actul normativ a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1307 din 29 decembrie 2020 și a avut ca dată a intrării în vigoare 29 decembrie 2020. 


Articolul 4 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 212 din 28 decembrie 2020 prevede:


,,(1) Se înfiinţează Ministerul Educaţiei prin divizarea parţială a Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
(2) Se înfiinţează Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării prin preluarea:a) de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării a activităţilor, personalului aferent şi patrimoniului corespunzător domeniului cercetare şi inovare, cu excepţia Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI), care rămâne în subordinea Ministerului Educaţiei; b) de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor a activităţilor, personalului aferent şi patrimoniului corespunzător domeniului comunicaţiilor.
(3) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării exercită drepturile şi îndeplineşte obligaţiile ce decurg din calitatea de acţionar al statului român la operatorii economici din domeniul comunicaţiilor.
(4) Reprezentanţii statului în adunările generale ale acţionarilor la operatorii economici prevăzuţi la alin. (3) sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării.
(5) Se autorizează Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării să mandateze, prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, reprezentanţii săi în adunările generale ale acţionarilor la operatorii economici prevăzuţi la alin. (3) pentru aprobarea modificării actelor constitutive ale acestora, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă, şi pentru efectuarea formalităţilor de publicitate prevăzute de lege.
(6) La data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi a Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării se desfiinţează Ministerul Educaţiei şi Cercetării”.

 

Măsuri privind asigurarea cadrului legal flexibil în vederea încheierii situației școlare la finalul semestrului I

 

Ministerul Educației (ME) emite și publică ORDINUL nr. 3.108 din 12 ianuarie 2021, ordin care modifică și completează Ordinul nr. 5.447 din 31 august 2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP).

 

 

ORDINUL nr. 5.447 din 31 august 2020 a fost modificat și completat prima oară prin ORDINUL nr. 5.638 din 28 septembrie 2020, iar apoi a urmat ORDINUL nr. 5.977 din 9 noiembrie 2020.
 

ORDINUL nr. 3.108 din 12 ianuarie 2021 reglementează situația celor acelor elevi din totalul de 65.000 de elevii din țara noastră care riscă să rămână cu mediile neîncheiate, deoarece nu pot participa la cursurile și testările online.

 

Potrivit informațiilor furnizate de minister, numărul elevilor aflați acum în această situație e de patru ori mai mare decât în anii trecuți.

 

ORDINUL nr. 3.108 din 12 ianuarie 2021 prevede:

 

 

În data de 11 ianuarie 2021, ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a organizat o videoconferință cu inspectorii școlari generali, tema principală fiind identificarea numărului de elevi aflați în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pentru semestrul I, precum și măsurile ce se impun în această situație.

 

Potrivit unui Comunicat, ME precizează:


,,La acest moment, conform datelor transmise de către unitățile școlare, prin intermediul inspectoratelor școlare județene/ISMB, se estimează că un număr de cca.65.000 de elevi se află în situație de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I din cauza imposibilității de acces la resursele tehnologice - factor principal, la care se adaugă și alte motive precum neparticiparea la cursuri, situații medicale etc. Trebuie avut în vedere că, în ultimii ani, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000.

Măsurile necesare identificate până în acest moment sunt:

1. Desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice.

2. Prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea.

3. Posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline”.


Pentru a se putea încheia mediile școlare mai ușor, în noiembrie 2020 s-a luat decizia ca, pe durata anului școlar 2020-2021, toate prevederile legate de tezele pe care trebuie să le dea semestrial elevii la anumite materii să se suspende.


Practic, elevilor din învățământul preuniversitar mediile urmează să se calculeze fără să se mai țină cont de teze.

Așa cum apare în Comunicat, în anii trecuți, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000, adică de cel puțin patru ori mai mic decât în acest an.

Măsurile de mai sus au fost stabilite deoarece elevii vor face cursuri exclusiv online din cauza pandemiei, până cel puțin la începutul semestrului al doilea și nu toți copiii pot participa la școala online sau susține teste, astfel.

 

Articol in legatura directa: Procedura pentru incheierea situatiei scolare a fost simplificata

 

Autor: Ionut NISTOR - consilier juridic

 

Foto: Tingey Injury Law Firm pe Unsplash

 

Daca ti-a placut acest articol si vrei sa fii la curent cu ultimele informatii legislative, urmareste-ne pe Facebook, selecteaza din meniul "Following/Urmareste" casuta "See first/Vezi mai intai".

Multumim!

 

 

Copyright © 2004-2021. Toate drepturile rezervate LEGIStm.

iLegis
Legislatie Romaneasca
Legislatie Europeana
Practica Judiciara
Jurisprudenta Romaneasca si Europeana

CERE OFERTA NOASTRA!
Copyright © 2021. Toate drepturile rezervate LEGIS TM. Web design by Royalty