Distribuitor autorizat software C.T.C.E. Piatra Neamt
Facebook Twitter Instagram Youtube
Informatii telefonice Lu-Vi: 09-17
0720 528 028

DREPTUL AFACERILOR. STRATEGIE DE BUSINESS

Inapoi
Home » Blog » DREPTUL AFACERILOR. STRATEGIE DE BUSINESS
avocat gociu adrian - legistm
06/04/2022

DREPTUL AFACERILOR. STRATEGIE DE BUSINESS.

 

Dreptul Afacerilor reprezintă după abrogarea Codului Comercial Român transpunerea tendințelor internaționale de a se delimita de noțiunea de „comerț” cum era la modă în epoca adoptării Codului Comercial (anul 1887) și apropierea de noțiunea de business.

 

Având în vedere arhitectura legislativă actuală, ne vom referi la dreptul afacerilor/business law, semnificând reglementarea juridică a afacerilor, indiferent de forma lor de organizare.

 

Când vorbim de strategie de business, ne referim în fapt la strategia juridică de business și reprezintă un complex de acțiuni menite să securizeze afacerea atât din punct de vedere intern cât și din punct de vedere al relațiilor cu terții.

 

Din punct de vedere intern primul act al strategiei de business îl reprezintă negocierea „Actului Constitutiv” al societății, un act deosebit de important dar căruia nu i se acordă atenția cuvenită.

 

Bineînțeles la momentul deschiderii unei afaceri, „Actul Constitutiv” pare de o importanță minoră, deoarece asociații/acționarii sunt grăbiți să înceapă activitatea și pentru că nu au niciun litigiu, nu consideră important a stabili „regulile jocului”, adică modalitatea de organizare a societății.

 

Testeaza iLegis 3 zile

 

Problemele intervin în momentul în care apar rezultatele muncii lor și anume profitul, care reprezintă uneori elementul declanșator al unui litigiu.

 

Singura întrebare care se pune este dacă litigiul vine ca urmare a neînțelegerilor cu privire la investițiile care ar trebui efectuate, a creditelor care urmează a fi contractate sau a împărțirii dividendelor ori profitului.

 

Relațiile cu terții sunt deosebit de importante în orice business, motiv pentru care este recomandată verificarea tuturor furnizorilor dar și a clienților și aplecarea corespunzătoare asupra contractelor încheiate, având în vedere că ele trebuie să reprezinte regulile relației cu clientul sau furnizorul.

 

Recomandăm de asemenea întocmirea unei politici referitoare la facturile neîncasate și asigurarea securității cash-flow-ului, în sensul că la fiecare perioadă determinată de neplată se întreprind anumite acțiuni, care culminează cu declanșarea unui litigiu în fața instanțelor de judecată.

 

Universul Juridic - LEGIStm

 

Totodată monitorizarea datornicilor este deosebit de importantă și contribuie la dezvoltarea sustenabilă a afacerii.

 

Internetul abundă de „modele” de Acte Constitutive, ori de Contracte pentru diferite obiecte de activitate, însă recomandarea noastră este de a apela la persoane specializate în materia dreptului afacerilor, fie el un jurist angajat intern, ori externalizarea serviciului juridic, care poate fi prestat de un avocat sau o societate de avocați, beneficiind astfel de costuri fixe, predictibile dar și de profesionalism în gestionarea afacerii.

 

La momentul stabilirii strategiei juridice de business trebuie analizat specificul activității, identificate riscurile cu consecința securizării relațiilor comerciale, astfel încât chiar în condițiile instabilității economice, fiscale sau legislative, afacerea să se dezvolte sustenabil și durabil.

 

Autor: Adrian GOCIU - Avocat

 

Imagine: Adrian GOCIU

 

Av Gociu & Asociatii - LEGIStm

 

Daca ti-a placut acest articol si vrei sa fii la curent cu ultimele informatii legislative, urmareste-ne pe Facebook, selecteaza din meniul "Following/Urmareste" casuta "See first/Vezi mai intai".

Multumim!

 

Facebook - LEGIStm

 

Copyright © 2004-2022. Toate drepturile rezervate LEGIStm.

iLegis
Legislatie Romaneasca
Legislatie Europeana
Practica Judiciara
Jurisprudenta Romaneasca si Europeana

CERE OFERTA NOASTRA!
Copyright © 2025. Toate drepturile rezervate LEGIS TM. Web design by Royalty