Distribuitor autorizat software C.T.C.E. Piatra Neamt
Facebook Twitter Instagram Youtube
Informatii telefonice Lu-Vi: 09-17
0720 528 028

Programul National INNOTECH STUDENT

Inapoi
Home » Blog » Programul National INNOTECH STUDENT
Programul National INNOTECH STUDENT - LEGIStm
21/11/2021

Suplimentare de buget pentru Programul Național INNOTECH STUDENT

 

În Monitorul Oficial nr. 1.093 din data de 16 noiembrie 2021 a fost publicată Hotărârea nr. 1.215/2021 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 558/2021 privind aprobarea Programului Național INNOTECH STUDENT, finanțat în cadrul Programului operațional Capital Uman 2014 – 2020.

 

Hotărârea permite suplimentarea alocării financiare și semnarea de contracte pentru cele 68 proiecte selectate prin Programul Național Innotech Student, finanțat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

 

Astfel, bugetul pentru Programul Național INNOTECH STUDENT a crescut substanțial de la 20 milioane euro la 135 milioane euro, bani ce contribuie la creşterea ratei de participare a studenţilor la programele din cadrul parteneriatelor nou înființate/dezvoltate în cadrul proiectelor finanţate, inclusiv prin formarea de competente antreprenoriale care să faciliteze inserția pe piața muncii a absolvenților de studii terțiare, precum şi la creşterea ratei de ocupare a absolvenților de învățământ terțiar în corelare cu nevoile pieței muncii. În plus, suplimentarea alocării financiare are un impact macroeconomic, contribuind la relansarea economică în urma crizei COVID-19, prin crearea de noi locuri de muncă.

 

Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 558/2021 obiectivul Programului Național INNOTECH STUDENT este creșterea numărului absolvenților de invățământ terțiar universitar și nonuniversitar care iși găsesc un loc de muncă, ca urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv.

 

Testeaza iLegis 3 zile

 

De asemenea, indicatorul de realizare al Programului Național INNOTECH STUDENT crește de la 3.000 de persoane minimum la 20.400 de persoane, respectiv cursanți și studenți care beneficiază de sprijin pentru tranziția de la școală la viața activă.

 

Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 588/2020 și a Ordinului nr. 654/2020 activitățile eligibile în cadrul proiectelor care pot fi finanțate prin Programul Național INNOTECH STUDENT sunt următoarele:

 

Prima etapă de implementare:

 

are loc campania de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, selectarea grupului-țintă ce va participa la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială, derularea programului de formare antreprenorială, selectarea planurilor de afaceri, organizarea și derularea de întreprinderi simulate, efectuarea de stagii de practica.

 

Universul Juridic - LEGIStm

 

A doua etapă de implementare:

 

vizează sprijinul financiar sub forma micro-granturilor pentru deschiderea unei afaceri și va include activități de decontare de către administratorul schemei de antreprenoriat a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectelor.Valoarea maximă a ajutorului de minimis acordat unui beneficiar de ajutor de minimis, în corelaţie cu numărul de locuri de muncă nou-înfiinţate, este de 100.000 euro, reprezentând maximum 100% din totalul cheltuielilor eligibile, după cum urmează:

 

a) ajutor de minimis mai mic sau egal cu 40.000 euro - minimum 2 locuri de muncă create;

b) ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 40.000 euro, dar mai mică sau egală cu 60.000 euro - minimum 3 locuri de muncă create;

c) ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 60.000 euro, dar mai mică sau egală cu 80.000 euro - minimum 4 locuri de muncă create;

d) ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 80.000 euro, dar mai mică sau egală cu 100.000 euro - minimum 5 locuri de muncă create.

 

Tot in aceasta etapă are loc monitorizarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a funcționării si dezvoltării afacerilor finanțate.


A treia etapă de implementare:

 

este prevăzută asigurarea sustenabilității planurilor de afaceri în timpul perioadei de implementare a proiectului.În această etapă administratorul schemei de antreprenoriat are obligația de a asigura sustenabilitatea întreprinderii înfiinţate pentru o perioadă de minimum 6 luni de la finalizarea celor 12 luni de implementare a planului de afaceri selectat pentru finanţare.

 

Autor: Laura TIFIGIU - Jurist

 

Imagine: cottonbro pe Pexels

 

Daca ti-a placut acest articol si vrei sa fii la curent cu ultimele informatii legislative, urmareste-ne pe Facebook, selecteaza din meniul "Following/Urmareste" casuta "See first/Vezi mai intai".

Multumim!

 

 

Copyright © 2004-2021. Toate drepturile rezervate LEGIStm.

iLegis
Legislatie Romaneasca
Legislatie Europeana
Practica Judiciara
Jurisprudenta Romaneasca si Europeana

CERE OFERTA NOASTRA!
Copyright © 2025. Toate drepturile rezervate LEGIS TM. Web design by Royalty